Na torze

Home »  Na torze

MOTORSFERA TRACK DAY  szkolimy na torze od 2011 roku !

Tworzymy proces szkoleniowy a nie wydarzenie.
Tu wszystko jest skrupulatnie zaplanowane i ustawione.
Jazdy ułożone są tak aby tworzyły jedną wielką całość
tematu potrzebnego do bezpiecznego i pewnego poruszania się
po naszych drogach.

Przez kilka lat dochodziliśmy do obecnego sytemu , który jest częściowo Naszą tajemnicą. Metody jakimi operujemy są opracowane specjalnie pod polskiego motocyklistę i dostosowane do krajowych realiów. Mamy tu na myśli olbrzymie braki prezentują adepci po zwykłych kursach nauki jazdy gdzie nikt nie szkolił przyszłych motocyklistów z przeciwskrętu czy prawdziwego hamowania awaryjnego, pozycji na motocyklu itd.

Miejsca szkoleniowe

  1. Tor Niskie Łąki – Wrocław
  2. Tor WallraV – Zielona Góra
  3. Tor Radom – Radom

Struktura szkolenia

Pracujemy na 3 poziomach trudności czyli podstawowy, średni i średnio-zaawansowany, Pierwsze dwa poziomy odbywają się we Wrocławiu a pozostały trzeci w Zielonej Górze. Elementem wyjściowym do prawidłowej jazdy jest pozycja na motocyklu, bez pracy na tym elementem pozostałe nie miałyby sensu ponieważ łączy się to z nauką hamowania i pochylania w zakręcie oraz wieloma innymi. Tak szkolimy w nauce jazdy i tak też zaczynamy na szkoleniach torowych.

Pierwsze dwa poziomy są wprowadzeniem do dynamicznej i bezpiecznej jazdy. Na tych szkolenia dodajemy tez elementy miejskie, które będą miały bezpośrednie płożenie na jazdę w zatłoczonym mieście czy też pasażerem.

  Poziom 1 :

  • Pozycja na motocyklu
  • Hamowanie awaryjne
  • Tylny hamulec w mieście
  • Przeciwwaga
  • Poznawanie nitki toru
  • Prowadzenie wzroku
  • Przejazd na jednym biegu

  Poziom 2:

  • Ominiecie przeszkody
  • Poznawanie nitki toru
  • Hamowanie sportowe
  • Pozycja w zakręcie
  • Wzrok w zakręcie
  • Zmiany i redukcja biegów
  • Down shift, między-gaz

Ostatni poziom jest szkoleniem dynamicznym gdzie przez cały dzień nabieramy prędkości bo tylko ona pozwala nam na głębsze złożenia w zakręcie i wykonanie dynamicznego planu. Nieliczni mogą zejść nawet na kolano (przytrzeć kolanem asfalt przy złożeniu) a praktycznie wszyscy będą mieli pozamykane opony ( wykorzystany cały profil powierzchni opony )